O4. Dharapani - Chame

1 mei 2013

Het is strakblauw, dat belooft wat voor straks. We zijn een beetje later dan gewoonlijk; om kwart voor acht vertrekken we. We melden ons bij de politiepost met onze permits en lopen de zon in. In het oosten schittert het enorme witte Manaslu-massief op in de opkomende zon. De komende 2 uur blijven we klimmen en laat het massief zich steeds beter zien.Tussen de sparren klimmen steil richting Thanchowk waar het graan gracieus mee waait op het ritme van wind. Een man zit onder de bloeiende appelbomen hout te bewerken.De dragers zijn absolute meesters in het balanceren op steile stukken. Stap voor stap met ruim 30 op de rug is elke stap raak. Regelmatig zijn er speciale tafels waar ze makkelijk hun last kunnen opzetten en dan uit een voor hen klaarstaande ketel water kunnen schenken.Om half 2 komen we Chame aan na 5 1/2  uur. Sam heeft het guesthouse uitgezocht, waarschijnlijk omdat het boeddhistisch is. Sam is ook boeddhist.
Kees met Razan

foto

Wordt vervolgd, geen idee wanneer.

1. Ries Van den Berg:
    9 mei 2013
    Hallo Kees en Piet,

Het is ontzettend leuk om te lezen hoe jullie trekking in Nepal verloopt. Al lezende krijg ik allerlei deja vu´s aan onze trekking. Ook jullie belevenissen zijn herkenbaar, zoals de dagelijkse dal baht en het feit dat de gids alles wilt regelen. In jullie verhalen lees je dat jullie met een indrukwekkende reis bezig zijn. Kortom "take souvenirs in your mind".

Groeten ook van Karin en Kira,

Ries