01. Kathmandu

27 april 2013 - Kathmandu, Nepal

image

Onderweg naar het kantoor van Trekking Team loop ik langs verschillende outdoorslagers. Op een van de tafels ligt een half kadaver van een zwijn mij aan te staren. Het grappige is dat het beest een stokje rokende wierook in zijn bek heeft. De rook kringelt vreedzaam om zijn levenloze kop heen. Het lijkt mij een betere dood dan in een kil slachthuis.

In de nauwe straatjes word ik telkens aangesproken: of ik melk wil kopen, een groot zwaard is precies wat voor jou, met de tuk-tuk breng ik je overal, cheap, tijgerbalsem: the best there is. Het is een kleine bloemlezing. Het lijkt lastig maar op zo'n tweede dag is dat best nog wel te doen. Anders wordt het als een 'student schilderen' met mij wil lopen om zijn Engels te verbeteren. Ik schud hem vriendelijk af na veel gepraat.

Bij Ram wordt iemand van de bank gehaald met een apparaat waarop creditcardgegevens gestansd worden. En ja, daar moet iets extra's voor betaald worden. Maar dan heb ik geen zorgen meer over het geld dus is het goed zo.

Als ik de wijk weer inloop komt de student lachend op mij af: "Good Karma today for me". Eigenlijk moet ik wel om hem lachen. Hij vraagt of ik wat te eten voor hem wil kopen en ik heb me voorgenomen elke dag iets goeds te doen. Good Karma......
Het wordt een groot pak musli, hij zet in op een 10 liter fles olie en een 5 kilo zak rijst. Ik vind het mooi zo. Je moet die gasten niet echt verwennen had Ram al gezegd.

Om half 2 word ik opgehaald om Kees op te halen van het vliegveld. Het is wel heel bijzonder hem hier weer na 3 weken te zien. Mooie verhalen.

Met de gids Razan kopen we nog waterzuiveringstabletten en gaan daarna pizza eten en bier drinken want dorst. Morgen 6 uur met de bus en dan de eerste etappe van het Annapurna-rondje. Namaste.

Weinig internet waarschijnlijk onderweg.....da's ook beter maar.